UŠŮV BLOG
Komentáře
Přehled komentářů
Možná by někoho z vás zajímalo,co se vlastně po sraze děje s Helloween bajkem,tak já k tomu něco písnu.U všech předchozích verzích došlo po příjezdu z Brouku na uskladnění u Troye v garáži.Někdy během září proběhl přesun do dílny ve Vodě.Následně se rozebral a v krabicích čekal až do června,než se začla rodit nová generace.Letos bude vše jinak.Hell. bajk už stojí v dílně.Jelikož se letošní zimu nehodlám šťourat v TRXíku ani v jiné zběsilosti,vytyčil jsem Hell.bajku nový cíl-chystáme se na učást v soutěži Bohemia custom.Řešíme ještě v jaké kategorii-jestli Street bajk,nebo Tuzemák.Každopádně se chystám rozhodit Bořkovu prasečinu-on tomu říká motor.Tentokrát už dostane opravdu nová ložiska a ne jen nejmíň vyhrkaný ze všech vyhrkanejch co jsou zrovna v dílně...,Dokončí se zástavba suché spojky,dojde i na lepší krmení přetriskovaným karburátorem popř. se nahradí úpně jiným.Na lepším krmení se budou podílet i nějaké ty fajnovosti schované uvnitř válce a slícování všech spojů aby nikde nic nebránilo průchodu směsi paliva.Menší úpravu čeká i podsedlová kapota,která do sebe pojme nádrž a snad se dočkáme i klínku pod motorem.Dojde i na výměnu bubnové brzdy,jejíž účinek byl spíše zpomalovací a na jejím místě začne kousat do kotouče z Dandyho třmen zatím neznámého dárce-neznámeho proto,že stále probíhá výběrové řízení.Jisté je,že vše bude pod taktovkou pumpy z R1.Na předním kole se uhnízdí mini blatníček,který bude mít za základ blatník z Raptora.Dojde i na úpravu př. masky,jelikož na spoustu lidí působí až moc ...někteří to prostě nepobíraj :-))Pro účast na soutěži vznikne i pekelná vidlice na přední kolo,jejíž funkci a výhody tohoto konstrukčního řešení bych rozhodně nerozebíral,jelikož účelem bude,aby vypadala naprosto jinak než vše ostatní a po dobu výstavy se Hell.bajk udržel na stojánku(Byl by docela průšvih,kdyby něco povolilo a bajk se nám zhroutil na vedle stojící Bušovu stavbu za jeden a třičtvrtě mega,že?No bylo by potupný i kdyby padnul na kdejaký CBRo...:-))No a to je pro¨zatím vše co schovávám pod pokličkou.Snad bych ještě mohl prozradit,že pokud se úpravy podaří a motor pořádně potáhne pošetříme na lepivý gumy a vyrazíme do Pardubic na okruh.To je ale hodně dopředu a tak tomu necháme volný průběh. Helloween s Vámi
Byl to nářez!
(UŠššššš, 13. 8. 2007 7:06)Tak jste to všichni na vlastní oči viděli!I přes spoustu problémů,které se řešili do poslední chvíle před odjezdem na sraz,se podařilo navrknout motor a bez jediného problému Helloween bajk fungoval po celý víkend.Přežil i pekelnou sobotní gumovačku a včera se uskutečnil přelet z Nepálu do Vody.Tuto cestu jsem odpilotoval osobně a musím uznat,že jsem při návrhu posezu trošku přebral-je to hodně na ruce a když píšu hodně,tak tím myslím jakože moc!Podvozek je jinak naprosto vinikající,ovladatelnost v zatáčkách dokonalá!Vůbec se nedivím Troyoi,že zkusil v Králikách dát koleno.:-))Nyní proběhne zakonzervování a příští rok se nejspíš vyjede do Prasku.
Je to tu!!!
(UŠššššš, 2. 8. 2007 10:12)Den D už klepe na dveře a stále ještě řeším menší konstrukční nedostatky.Kapoty už jsou v laku,drží to pohromadě,možná to pojede i rovně.Největší problém je s nádrží,jelikož pilot se nechce obětovat a nádrž si nechce nechat přikurtovat na záda musím vymyslet náhradní řešení.Každopádně bude sundávací aby nehyzdila designovou kreaci konstruktéra a návrháře v jedné osobě-to jsem jako já.Se slzou v oku jsem musel přezout 100vku gumu a vrátit se k originál rozměru,páč uložení letmáku nedovolilo větší vyosení do strany a tím se nevešel řetěz.Podvozek je nastaven spíše natvrdo a tak jsem zvědavej,jestli nám Troy předvede koleno na zemi...:-))
........se to blíží!
(UŠššššš, 30. 7. 2007 7:31)Týden utekl jako voda a máme tu další novinky.Během týdne se podařilo vylaminovat kapoty.Na sobotu byla pro pilota vyhlášena brigáda na broušení kapot.Sice se dostavil,ale navléknout se do montérek odmýtnul a vymlouval se,že je skoro mrtvej.Tento přístup si s ním ještě vyřídím...máš se na co těšit Troy!Situace se mi tím značně zkomplikovala,páč jsem si to naplánoval trošku jinak.Nastala improvizace.Zakytovat kapoty,fofrem domu zavařit výztuhy na rám,zpátky na dílnu vybrousit kapoty a zakytovat...Během víkendu se podařilo dovařit rám,sestrojit centrální tlumič který je nakonec z Mustanga.Pruží v něm pružina Paioli a přepákování je vyrobeno z držáku motoru z Favoritu.Kapoty už jsou krůček před lakováním,chybí jen přední blatník na který vyhrál výběrové řízení blatník z Raptora.Z nedostatku času se neobjeví kotoučová brzda na př. kole,suchá spojka a řemenový pohona.Alespoň mám schovány nějaké fajnovosti na příští rok.Tento víkend došlo i na pracovní úrazy a tak zmíním zakousnutou vrtačku s desítkou vrtákem-následkem je vyvrácený prsteníček na pravé ruce,který se za použití menšího násilí podařilo vrátit do původní polohy.Na závěr víkendu jsem ještě pohladil roztočenou flexu s lamelovým kotoučem-nečekaně to odskákal prsteníček levé ruky...:-))Co nám tedy zbývá?Dnes dorazí laďák,který je potřeba usadit aby nezakrýval božský letmák.Nalakovat kapoty a dořešit elektriku a vůbec to na sebe všechno poskládat,aby to vydrželo celovíkendové řádění.Testovací jízda proběhne nejspíš až v pátek a trasou bude cesta z Vody do Nepálu.....Helloween s Vámi!
Tak to tu zas máme!
(UŠššššš, 23. 7. 2007 7:14)Co?No pár novinek o Hell.bajku.Nelenilo se a ve čtvrtek proběhlo ohýbání trubek na rám.Jelikož se situace poněkud komplikuje tak bylo ohýbání svěřeno po odborném proškolení do pazour Béčkoj a Šlupkoj.V pátek proběhlo rozřezání a rozvržení co se nakonec kam přivaří a vzniklo uložení brýlí a spasování vidlic.Ty jsou nakonec z mustanga i když se nabízely i jiné varianty.Sobotní dopoledne bylo celkem zabitý jinými aktivitami a tak se začalo stavět v odpoledních hodinách.Povařil se základní rám a podsedlák.Večer se odvrtávala zadní vidlice a soustružilo se uložení.U toho nakonec proběhlo i vystružení,jelikož to furt nešlo nějak do kupy.V neděli proběhlo svaření kyvky stylem přilož,dotvaruj naboduj,poklepem dorovnej a zavař.Doladilo se i uložení letmáku,v podvečer přibyla i výztuha a než jsem neděli ukončil stál na kolech.Stavil se i pilot na exkurzi a vyzkoušel si posez...Asi jsem to trošku moc kopnul na předek,pač říkal něco o trénování chůze po rukách.Já bych to neviděl tak brutálně,je to takový lehký náběh na kotrmelec.:-))Během tohoto týdne se budu snažit vylaminovat kapoty a najít umístění pro nádrž.Držte mi palce a Helloween s vámi!
z domova
(Ušššššš, 17. 7. 2007 10:29)Jak jsem slíbil,tak přináším pár informací k šesté verzi Hell.bajku. Proběhla menší schůze ,kde jsme si s pilotem vyjasnili detaili ohledně konstrukce a proběhlo rozdělení úkolů.Abych šel příkladem,tak jsem z nedostatku času nechal Bořka složit nahrubo motor.Úpravy se pokusím zvládnout sám.Navštívil jsem kovošrot a nakoupil materiál na rám.Jelikož se daří TRXík podle plánu-už je modrej,tak od pondělka se vrhám na Hellču.Předem upozorňuju Béčko,že v Prasku dohodnem ohýbání trubek na rám a možná ho za to uvedem na plachtu sponzorů.¨Ještě jsem vlastně dovez torzo Skokanova skůtra a po menších úpravách se přední vidle přestěhuje taktéž na Helloweena.To by pro začátek stačilo a přibližně za týden a pár dní k tomu přinesu info jestli už to stojí na kolech.Nebo jestli už to snad taky nevrčelo...
Jak to bude?
(UŠššššš, 29. 8. 2007 13:03)